تاریخ انتشار: شنبه 1400/12/14 - 10:51
کد خبر: 426037

بازنشر به مناسبت دیدار اتحادیه انجمن‌های اسلامی مستقل با رهبر انقلاب؛

مراقب نفوذی‌ها باشید/ انجمن‌های اسلامی دانشجویان؛ موتورهای پیش برنده نظام

مراقب نفوذی‌ها باشید/ انجمن‌های اسلامی دانشجویان؛ موتورهای پیش برنده نظام

نحوه عمل نفوذی ها در تشکل های اسلامی اینطور است که آن ها با حیله و نیرنگ رفتار می کنند و شناخت این نفوذی ها برای اعضایی که با مرام تشکل قرابت و انس نداشته باشند بسیار سخت و شاید محال باشد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ ۱۳ اسفند سالروز دیدار اعضای اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل با مقام معظم رهبری است از این رو در ادامه یادداشت سیدمحمدرضا حسینی عضو هیات مؤسس و دبیر اسبق اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل را  میخوانید: اولین دیدار اعضای اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل با مقام معظم رهبری بود، یکی از اولین جملاتی که مقام معظم رهبری به آن تاکید کردند این بود؛ «مراقب نفوذی ها باشید»

رهبر معظم انقلاب در ادامه فرمودند: «دشمن یقیناً برای شما برنامه ریزی خواهد کرد ، تئوریسین های غربی گفته اند انقلاب اسلامی هسته های پیش برنده ای به نام انجمن های اسلامی دارد که اگر می خواهید انقلاب اسلامی را متوقف کنید آن هسته های پیش برنده یعنی انجمن های اسلامی را متوقف کنید»

نحوه عمل نفوذی ها در تشکل های اسلامی اینطور است که آن ها  با حیله و نیرنگ رفتار می کنند  و شناخت این نفوذی ها برای اعضایی که با مرام تشکل قرابت و انس نداشته باشند  بسیار سخت و شاید محال باشد.

تحریم اقتصادی ظاهر کار است و دشمن اگر بخواهد در مبارزه با جمهوری اسلامی به پیروزی برسد چاره ای جز این ندارد که دانشگاه را برای خودش فتح کند و تشکل های دانشجویی را به خدمت خود دربیاورد چون دانشگاه مبدا تحولات است و تشکل های دانشجویی هستند که در دانشگاه ها انتظام معنوی به وجود می آورند که نظم های سیاسی اجتماعی فرهنگی را به سمت حرکت در مسیر الهی متمایل می کند پس یقین بدانید شما در کانون طراحی های دشمن قرار دارید.

نحوه عمل نفوذی ها در تشکل های اسلامی اینطور است که آن ها  با حیله و نیرنگ رفتار می کنند و شناخت این نفوذی ها برای اعضایی که با مرام تشکل قرابت و انس نداشته باشند  بسیار سخت و شاید محال باشد.

نفوذی ها هیچ وقت هدف اصلی خود را که انحراف تشکل از مرام خود می باشد را عیان و آشکار نمی کنند و با ظاهری مثل خود اعضای تشکل وارد می شوند و تمام همت خود را بر تخلیه تشکل از مبانی و ارزشهایی می کنند که تشکل را بر سیر الی الله استوار نموده است  و آن را به  یک انتظام دهنده معنوی دردانشگاه و جامعه مسلمین تبدیل نموده است.

اما نفوذی ها چه کار می کنند؛

اول اینکه اعضای تشکل را از خودسازی غافل می نمایند.

دوم اینکه  مطالعه به ویژه مطالعه مبانی دینی را از دستور کار خارج می کنند، اگر مطالعه یک امر رایج در تشکل شود هر کسی نمی تواند بیاید اینجا پشت تریبون بنشیند هر چه خواست بگوید چون مخاطبین او  افراد با مطالعه هستند و باید حرف های مستند بزند.

سوم اینکه تحصیل علم و دانش را  از اولویت اصلی خارج می کنند.

چهارم اینکه شخص محوری را به جای معیار محوری و شاخص محوری ترویج می کنند.

پنجم اینکه قسمت اعظم برنامه های تشکل را به برنامه های سیاسی احتصاص می دهند.

ششم این که در پی به فراموشی سپردن آرمان ها هستند.

هفتم اینکه مرام و فلسفه وجودی تشکل را به دست فراموشی می سپارند.

هشتم با نقد درونی در روش ها و شیوه ها مقابله می کنند.

نحوه عمل نفوذی ها در تشکل های اسلامی اینطور است که آن ها  با حیله و نیرنگ رفتار می کنند  و شناخت این نفوذی ها برای اعضایی که با مرام تشکل قرابت و انس نداشته باشند  بسیار سخت و شاید محال باشد.

نهم عیار خودخواهی و دنیا خواهی را افزایش می دهند و عیار خداخواهی را کاهش و تنزل می دهند پس باید مبارزه کنیم با هر عاملی که باعث بالارفتن عیار خودخواهی های ما بشود و موجب پایین آمدن عیار خداخواهی های ما بشود.

دهم نقد حکومت (دولت، مجلس ، دستگاه قضا) را به عنوان  مقابله با حاکمیت تعبیر می نمایند و حمایت از جریان و جبهه حق را وابستگی تعبیر می کنند.

یازدهم اصلاح دیگران و جامعه را بر اصلاح خود مقدم می دانند همان سال 79 مقام معظم رهبری فرمودند" شما اصلاحات را از خودتان شروع کنید، همان آنی که شروع کردید تاثیرش در محیط شما متراوش می شود".

دوازدهم  از بین بردن نظم و برنامه ریزی فردی و گروهی است که در کنار تقوی مهمترین است، آخرین وصییت مولای متقیان علی علیه السلام سفارش به نظم و تقوی می باشد.

یک اصل اساسی در تشکیلات باید توسل به اهل بیت باشد و مهم ترین عامل نگه دارنده اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل همین اردوی جهاد اکبری است که اصل و اساس آن عشق و محبت به امام رضا(ع) و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام است.

نحوه عمل نفوذی ها در تشکل های اسلامی اینطور است که آن ها  با حیله و نیرنگ رفتار می کنند  و شناخت این نفوذی ها برای اعضایی که با مرام تشکل قرابت و انس نداشته باشند  بسیار سخت و شاید محال باشد.

ما دائم باید از خود به سوی خدا به واسطه اهل بیت  علیهم السلام فرار کنیم و ماهیت تشکل برای این است و تشکل است که جای خودسازی می باشد و آن هایی که می گویند تشکل مهمترین شان و وظیفه اش کار سیاسی است اشتباه می کنند، وی یکی از مهمترین شئون تشکل را ساختن مدیر تابع امر ولی برای آینده جامعه و تربیت آدم هایی دانست که در نهاد و شخصیتیشان هیچ گونه حرص و تمنایی برای رسیدن به پست و مقام  ودنیا ندارند اما با این حال آماده ترین افراد برای پذیرش مسولیت ها در نظام اسلامی هستند چون از جوانی فاصله خودشان را با قدرت و نفسشان مشخص و معین کرده اند و نگاه آن ها به قدرت امانتی است که از سوی خدا  می باشد که برای مدتی کوتاه برای خدمت به اسلام عزیز در اختیار آن ها قرار گرفته است تا در این مرحله مورد آزمایش و امتحان الهی برای رسیدن به مراتب بالاتر قرب الهی قرار بگیرند.

بدانید که امام زمان مدیرانی نمی خواهد مجتهدتر از خودش، امام زمان مدیرانی می خواهد عالم و مدبر و شجاع و ایثار گر اما تابع امر ولی مثل عباس علی.حضرت عباس در محضر سه امام درس گرفته است مظهر ادب و متانت و ولایتمداری در فکر  وعمل در مقابل امام زمان خود می باشد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
قهرمانی تقدیم مردم ایران
تجمع دانشجویان دانشگاههای تبریز در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکایی
بیانیه شورایعالی انقلاب فرهنگی در حمایت از دانشجویان آمریکا
خیزش دانشجویان بحران سیاست خارجی آمریکا را فاش کرد
اعلام جزئیات حمایت مؤثر و مستمر از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش
نظر استاندار تهران برای تقسیم استان تهران؛ باید تأمل کرد
تجمع دانشجویان امیرکبیر در حمایت از دانشگاهیان آمریکایی
قهرمانی سیزدهم فوتسال ایران در آسیا
روسیه آمریکا را تهدید کرد
تکلیف حسن یزدانی برای المپیک مشخص شد
لحظات به ثمر رسیدن گل اول و دوم ایران به تایلند +فیلم
توجیهات عجیب نخست‌وزیر ارمنستان برای واگذاری روستاها به آذربایجان
بن‌گویر با ۳ دنده شکسته از بیمارستان مرخص شد
همه چیز درباره چراغ چک تیگو ۵ + علت روشن شدن چراغ چک تیگو ۵
محبوب‌ترین میز تلویزیون چه ویژگی‌هایی دارد؟
آیا جک پارکینگ سیماران انتخاب خوبی است؟
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top